AGROTRON 7 TTV – 7210 – 7230 – 7250
Nová řada DEUTZ-FAHR Agrotron 7 TTV – styl a výkon bez kompromisů
DEUTZ-FAHR představuje novou řadu 7. Nová modelová řada AGROTRON 7 TTV přináší nejenom skvělý výkon, nový styl, ale také nedostižitelnost v produktivitě a komfortu. Traktory AGROTRON 7 TTV byly zkonstruovány pro velmi hospodárný provoz i při maximálním nasazení v těch nejtěžších podmínkách. Jsou výsledkem spojení nejnovějších technologií, vyvinutých značkou DEUTZ-FAHR, umožňující dosažení vynikajícího výkonu, nízké spotřeby a perfektního pohodlí. Design studio GIUGIARO Design pak stvořilo novu, velmi funkční a přitom exklusivně tvarovanou kapotu, dynamicky vedené blatníky s LED světly a ergonomickou kabinu s pracovním prostředím a vybavením, které nemá na trhu konkurenci.
Inovativní motory DEUTZ s SCR technologií jsou nyní ješte výkonnější, přitom úspornější a šetrnější k životnímu prostředí. Stejně tak jsou perfektně sladěné s plynulou převodovkou TTV, která charakterizuje tuto modelovou řadu.
Motor
Efektivní energie i v ohledu na životní prostředí
Bijícím srdcem nové řady 7 jsou šestiválcové motory DEUTZ TCD 6.1 L06 4V s maximálním výkonem 224 k (165 kW) u Agrotronu 7210 TTV, 245 k (180 kW) u Agrotronu 7230 TTV a 263 k (194 kW) u Agrotronu 7250TTV.
Čtyři ventily na válec, vstřikovací trysky umístěné centrálně, turbodmychadlo s mezichladičem stlačeného vzduchu a elektronickým řízením, plně elektronické řízení přímého vstřikování DCR (DEUTZ Common Rail) a systém SCR pro snížení emisí ve výfukových plynech. Všechny tyto technologie umožňují vznik neobvykle výkonného celku, díky kterému dosahují motory DEUTZ vynikajících výkonů při velmi nízké specifické spotřebě a emisích.
Motory nové řady 7 jsou jako všechny motory DEUTZ schopné spalovat až 100% bionaftu (B100) bez nutnosti jakýchkoliv úprav stroje. Snaha chránit životní prostředí se u traktorů DEUTZ-FAHR projevuje i přímo ve výrobě a to především používáním recyklovatelných materiálů, které v takové míře nezatěžují životní prostředí.
Orientace motorů DEUTZ na zemědělství je velmi dobře znatelná i na jejich výkonových parametrech. Maximálního výkonu dosahují již při 1900 ot/min a maximálního krouticího momentu při 1600 ot/min. V téměř celém hlavním pracovním rozsahu od 950 do 1650 ot/min je krouticí moment v podstatě konstantní a na nejvyšší hodnotě.
A díky dostatečně velké palivové nádrži není nutné tak často tankovat. 435 litrů nafty spolu s 50 litry AdBlue jsou dostačující i při extrémně dlouhých pracovních dnech.
Nové motory vykazují při stejném výkonu až o 10% nižší spotřebu než u předchozích modelů. Toto snížení spotřeby více než vyvažuje nutnost používat AdBlue (32,5% roztok močoviny, který je nutný pro průběh selektivní katalytické redukce neboli SCR).
Celý systém je celkově výrazně hospodárnější než dříve a díky nižším emisním hodnotám přispívá i k ochraně životního prostředí.
Právě SCR technologie se stará o rozklad jedovatých oxidů dusíku na atmosférický dusík a vodní páru – a to při chemické redukci pomocí AdBlue. Nádrž na AdBlue je promyšleně integrována do klasické palivové nádrže tak, že nedošlo ke snížení její kapacity, ale zároveň ani ke zvýšení rozměrů celého stroje.
Inovativní převodovka
Převodovka TTV nové řady 7 spojuje výkonnost a účinnost mechanických převodovek s plynulostí a komfortem převodovek hydrostatických. Efektivní a spolehlivá kombinace zajišťující optimální přenos výkonu motoru v každé situaci. Nekonečné množství převodových variant spolu s automatickým nastavením výrazně usnadňují práci a zvyšují produktivitu. Stejně tak nedochází k situacím, kdy by byl stroj přetížen nebo pracoval ve zbytečně vysokých otáčkách s vysokou spotřebou. Díky těmto vlastnostem má převodovka TTV vždy dostatečnou rezervu krouticího momentu, která umožňuje v každé situaci plynulou jízdu.
Tím je dále výrazně zvýšeno pohodlí, ale i bezpečnost při provozu stroje, především pak na veřejných komunikacích. Nejnovější verze převodovky TTV řady 7 umožňuje maximální rychlost až 60 km/h a dosahuje rychlostí 40 a 50 km/h při snížených otáčkách motoru (1357/1695 ot/min; v ČR je max. rychlost omezena na 40 km/h).
Produktivita a výkonnost stojí u traktorů DEUTZ-FAHR Agrotron 7 na předním místě. To dokazuje i automaticky ovládaný pohon všech kol a uzávěrka diferenciálu, které jsou vždy v základní výbavě traktoru. K pohodlí obsluhy přispívají také další vlastnosti převodovky TTV. Při práci se strojem není k rozjezdu, změně směru jízdy ani změně převodového stupně potřeba spojkového, plynového nebo brzdového pedálu. Ve většině případů bohatě dostačuje jemný pohyb multifunkční ovládací pákou.
Převodovka bez převodů
Plynulé převodovky TTV jsou tak zvané hydromechanické převodovky. To znamená, že přenos síly probíhá ve dvou liniích. Většina výkonu je přenášena z klikové hřídele motoru mechanicky pomocí planetových převodů a mokrých spojek v olejové lázni. Druhá, menší část výkonu pohání hydraulické čerpadlo, které je přímo napojené na hydromotor. Pomocí změny průtoku oleje dochází k plynulé změně pojezdové rychlosti bez rázů. Hydrostatický pohon buď zvyšuje, nebo naopak snižuje celkovou rychlost otáčení hlavní hřídele poháněné přímo motorem.
Po sloučení obou linií přenosu síly následuje čtyřstupňová planetová převodovka, která udává rychlostní rozsah. Celý systém je pak zakončen elektrohydraulickou reverzační jednotkou pro změnu směru jízdy. Celá převodovka je ovládána elektronickou řídící jednotkou, která neustále vyhodnocuje data přímo z převodovky a motoru a podle daného nastavení zajišťuje ideální převod pro maximálně účinný přenos síly ve všech provozních situacích.
Kdo hledá alternativy, má na výběr hned tři
Každý by měl volit vždy tu nejlepší strategii. U traktoru DEUTZ-FAHR Agrotron 7 TTV jsou proto na výběr hned tři pracovní režimy.
Manuální režim
Pomocí plynového pedálu se ovládají otáčky motoru, zatímco pohyb multifunkční pákou mění pojezdovou rychlost. V tomto režimu jsou traktory s převodovkami TTV srovnatelné s traktory s klasickou převodovkou, s tím rozdílem, že ke změně převodového poměru dochází naprosto plynule. Pokud se pákou pohybuje dopředu nebo dozadu, dochází k plynulé změně rychlosti (zrychlení nebo zpomalení). Impulsivní pohyb pákou vede ke změně rychlosti o 0,1 km/h při rychlostech do 15 km/h a o 1km/h při rychlostech nad 15 km/h.
Automatický režim
Nejlepší volba pro většinu prací i do dopravy s výjimkou práce s vývodovou hřídelí. Při plném sešlápnutí jízdního (plynového) pedálu dosáhne traktor přednastavené rychlosti. Elektronické řídící jednotky traktoru se starají o udržování této rychlosti a automaticky volí podle potřeby nejvhodnější otáčky motoru.
PTO režim
Tento režim se aktivuje automaticky při sepnutí vývodové hřídele. Otáčky motoru jsou udržovány na přednastavené úrovně a pojezdová rychlost traktoru se mění v závislosti na poloze jízdního (plynového) pedálu, pomocí změny převodového stupně. Právě v tomto ohledu je nejvíce znát rozdíl plynulé převodovky oproti převodovkám klasickým, kde je nutné při každé změně převodu znovu upravit otáčky motoru. V případì plynulých převodovek tato starost odpadá. Otáčky motoru jsou brány jako hlavní ukazatel a pojezdová rychlost je ovládána výlučně změnou převodového poměru.
Strategie efektivity a produktivity
Kromě zmíněných provozních režimů je možné nastavit ještě další tři „módy“: ECO, POWER, AUTOMATIC. První z výše uvedených, ECO mód, ještě dále zvyšuje energetickou efektivitu a více se zaměřuje na úsporu paliva, než je tomu u standardního nastavení stroje. Druhý zmíněný, POWER mód, umožňuje zvýšení produktivity stroje na maximum a zkrácení času potřebného pro provedení dané úlohy. Automatický mód se snaží o co nejharmoničtější spojení obou výše uvedených nastavení. Elektronická řídící jednotka řídí současně motor i převodovku a snaží se za každé situace dosáhnout maximální hospodárnosti. Pokud je ale třeba, umožní zvýšení otáček motoru a eventuelní dodání potřebného výkonu nebo udržení rychlosti při zvyšující se zátěži.
Z důvodu zachování nejvyšší bezpečnosti je nová řada 7 s převodovkou s maximální rychlostí 60 km/h standardně dodávána s inovativním brzdovým systémem. Suché brzdové kotouče jsou umístěny vně přední nápravy. U verze s nižší maximální rychlostí je možné tyto brzdy dodat na přání. Parkovací brzda se u nové řady 7 ovládá přímo z multifunkční loketní opěrky a působí přímo na kotouče zadních brzd. Pro další zvýšení bezpečnosti a pohodlí je u všech verzí přední náprava odpružena dvěma hydraulickými písty. Tento unikátní systém odpružení je neustále plně funkční bez ohledu na výkyv přední nápravy.
Kompletní výbava
Možnost výběru té nejvhodnější rychlosti vývodové hřídele zvyšuje nejenom všestrannost traktoru, ale umožňuje i práci s nejvyšší možnou efektivitou. Nakonec díky použití správné rychlosti otáček nemusí motor pracovat zbytečně na plný výkon. Lze tak ušetřit značné množství pohonných hmot. Proto disponuje nová řada 7 hned třemi rychlostmi vývodové hřídele (540E/1000/1000E). Veškeré ovládání se provádí elektrohydraulicky. Spouštění vývodové hřídele je modulované, aby nedošlo k poškození připojeného zařízení ani traktoru. Samozřejmostí je i externí ovládání vývodové hřídele na zadních blatnících. Přední tříbodový závěs může být taktéž doplněn o přední vývodovou hřídel o rychlosti 1000 ot/min. Na přání je možné dodat i vývodovou hřídel s ekonomickými otáčkami 1000E.
Výkonná hydraulika
Hydraulický systém traktorů řady 7 sestává z čerpadla řízení o výkonu 44 l/min a hlavního hydraulického čerpadla Load Sensing o výkonu až 160 l/min. Ve standardní výbavě jsou 4 dvojčinné, elektronicky ovládané přídavné hydraulické okruhy. Na přání je možné traktor vybavit až 7 okruhy, z toho 2 vpředu. Všechny hydraulické okruhy je možné uzamknout, používat jako jedno nebo dvojčinné nebo v plovoucí poloze. U všech hydraulických okruhů je k dispozici nastavení času i průtoku. Všechny hydraulické okruhy jsou barevně odlišené a jasně označené, aby je nebylo možné zaměnit. Vývod Power Beyond umožňuje přímé napojení přídavného zařízení na čerpadlo a tím využití maximálního výkonu čerpadla. Užitečná funkce především pro zařízení, která jsou poháněna pomocí hydraulického systému traktoru a vyžadují extra vysoký výkon.
Celý hydraulický systém neustále upravuje výkon podle aktuální potřeby. Snižuje tak ztráty výkonu (a spotřebu) a prodlužuje životnost celého systému. Všechny modely řady 7 jsou vybaveny tzv. „Push-Pull“ hydraulickými vývody, které umožňují připojení i odpojení všech okruhů i pod tlakem. U všech okruhů jsou nádržky na odkapávající olej, který je tak bezpečně zachycen.
Maximální zvedací kapacita zadního tříbodového závěsu činí na konci hydraulických ramen plných 10.000 kg. Systém elektronického řízení disponuje následujícími funkcemi: silová, polohová a smíšená regulace, plovoucí poloha a regulace prokluzu. Stejně tak disponuje traktor funkcí rychlozdvihu, regulací kmitů při přepravě, omezením výšky zdvihu a nastavením rychlosti spouštění. Na přání dodávaný přední tříbodový závěs má zvedací kapacitu 4500 kg.
Kabina a ovládání
Jenoduché ovládání
Nová kabina Maxi Vision je díky absolutnímu komfortu, výbornému odpružení a špičkovému technickému vybavení naprosto jedinečná. Elektronicky řízená klimatizace, použití prvotřídních materiálů a celková prostornost této kabiny jsou základem pohodlného a příjemného pracovního místa. Ergonomické uspořádání ovládacích prvků, logické a promyšlené rozmístění všech tlačítek a páček a jednoznačná čitelnost všech provozních údajů ulehčují ovládání celého stroje. Každý si tak velmi rychle na ovládání zvykne – bez nutnosti dlouhého a opakovaného studia návodů.
Inovativní systém ovládání
iMONITOR 2 umožňuje bezproblémovou komunikaci se strojem, řízení a kontrolu všech funkcí stroje pomocí dotykového rozhraní displeje nebo ovládacích tlačítek na pravém panelu. 12 displej je integrovaný do multifunkční loketní opěrky. Díky této ideální pozici má řidič vždy perfektní přehled o všem co se děje, aniž by se musel kamkoliv otáčet.
Komfort a technologie se zde doplňují a vytvářejí harmonickou synergii. Pro dosažení ještě vyšší produktivity je možné systém iMonitoru 2 doplnit satelitním navigačním systémem AGROSKY. Tento inovativní a plně integrovaný GPS navigační systém nabízí v nejnovětší verzi automatické řízení, které dosahuje díky použití elektrohydraulických ventilů přesnosti řízení až ± 2 cm.
Nespornou výhodou systému AGROSKY je možnost využití všech komerčních satelitních systémů. Téměř 50 satelitů systému GPS, GLONASS a GALILEO je garancí, že AGROSKY nikdy netratí signál.
Pracovní místo plné technologie
Provozní stav stroje je neustále zobrazován až na 3 různých monitorech:
- Barevný pracovní displej na pravém A-sloupku umožňuje kontrolu všech funkcí stroje.
- Infocentrum v přístrojové desce sleduje stav jednotlivých systémů.
- iMONITOR 2, nový multimediální terminál (kompatibilní se systémem ISOBUS) umožňuje nastavení všech provozních parametrů stroje.
- Vysoký technologický standard nové řady 7 od firmy DEUTZ-FAHR zaručuje neustálý přehled o stavu stroje a snadné splnění všech činností.
Systém iMONITORU 2 zahrnuje následující funkce:
- „Hlavní menu“ umožňuje kontrolu všech funkcí traktoru (motor, převodovka, zadní tříbodový závěs, vývodové hřídele, hydraulický systém ASM, odpružení kabiny).
- „Výkonnostní monitor“ zaznamenává následující údaje: různé spotřebové hodnoty, měření produktivity a plochy a další praktické údaje.
- „Comfortip“ automatický souvraťový management (paměť pro 32 funkcí, ovládání funkcí podle ujeté vzdálenosti nebo času, ovládání všech funkcí traktoru včetně neutrálu a pojezdu vpřed a vzad, uložení funkcí do paměti traktoru).
- Ovládání zařízení připojených přes ISOBUS pomocí dotykového rozhraní iMONITORU 2.
- MP3 přehrávač a Handsfree pro spojení s telefonem.
Komfort
Únava, stres, dlouhá praovní doba a na druhé straně komfort a příjemné prostředí. Že to vše spolu souvicsí si je DEUTZ-FAHR vědom již dlouo. Proto je téma pohodlí obsluhy u všech zelených traktorů vždy na prvním místě. Pohodlné sezení, ideální klima, perfektní odpružení, perfektní výhled a další prvky, které dlouhodobě minimalizují únavu řidiče a přispívají tak k vyšší produktivitě a menší chybovosti. Ostaně posaďte se sami do nové Maxi Vision nebo S-Class2 kabiny a předvěčte se o špičkové úrovni pohodlí v kabinách trakorů DEUTZ-FARH – uvidíte, že již nebudete chtít ven!
Pohodlí řidiče dále zvyšuje elektronicky řízená klimatizace a pneumatické odpružení celé kabiny. Spolu se sériovým odpružením přední nápravy je řidič ušetřen velké části vibrací a může pracovat v pohodí a v příjemném prostředí po celý den, v jakémkoliv ročním období.
Nové je i sedadlo řidiče. Ve standardu je sedadlo nejnovější generace s pneumatickým odpružením a automatickým nastavením výšky podle hmotnosti řidiče. Pro náročnější je k dispozici elektronicky ovládané aktivní sedadlo s několikanásobným odpružením, aktivním větráním a vyhříváním. Ani na místě spolujezdce se nešetřilo pohodlím. Zde je k dispozici široké a dostatečně polstrované sedadlo, které poskytuje vynikající komfort. Ergonomická multifunkční ovládací páka umožňuje snadné ovládání všech hlavních funkcí nové řady 7 jednou rukou. Na integrované multifunkční loketní opěrce jsou umístěné všechny důležité ovládací prvky pro obsluhu traktoru samotného i připojených zařízení. Tlačítka a páčky jsou seskupeny do logických skupin podle četnosti ovládání. Všechny ovládací prvky se liší jak formou, tak barevným provedením. Díky tomu je umožněno snadné a intuitivní ovládání celého stroje.