AGROTRON 9 TTV - 9290 - 9310 - 9340
Traktory DEUTZ-FAHR 9 TTV, novinka roku 2015, jsou charakteristické silnějšími motory a tvoří novou řadu velmi výkonných strojů. Řada 9 TTV se skládá ze tří modelů o maximálním výkonu cca 290, 310 a 340 k a představuje největší traktory, které kdy DEUTZ-FAHR vyrobil. Díky novým technickým vlastnostem, novému stylu, novým možnostem použití a integraci chytrých technologií jsou tyto traktory ve svém pojetí naprosto jedinečné. Řada 9 TTV dále přesvědčuje svou obratností, univerzálností a schopností zvládat všechny polní i přepravní práce.
Tyto traktory nabízejí špičkový komfort používání, efektivní využití paliva a nízké provozní náklady. Současně si zachovávají jedinečný styl navržený ve spolupráci s italským designovým studiem Giugiaro Design. Výsledkem jejich čistých a přesvědčivých linií na kapotě, osobité kabiny a využití vysoce kvalitních materiálů je agresivní, ale zároveň uživatelsky přívětivý design, který spojuje všechny nově vyvinuté traktory DEUTZ-FAHR.
Nové modely poskytují bezkonkurenční výkon při práci s velkými, na tažnou sílu náročnými pluhy, nebo s hloubkovými kypřiči půdy stejně jako při použití širokozáběrových diskových nebo kombinovaných podmítačů. Jejich spolehlivost a úspornost představují jedničku ve své třídě. Nutno poznamenat, že to nijak neovlivňuje univerzální použití nebo obratnost stroje.
Motory splňující poslední emisní normu Tier 4 Final jsou nejnovějším výsledkem vývoje společnosti Deutz AG a reagují na stoupající požadavky regulace. Pro jejich splnění byl k současným technologiím přidán pasivní filtr pevných částic, který perfektně doplňuje systém SCR (selektivní katalytická redukce). Pro dosažení vyšší výkonnosti a lepší pružnosti využívají tyto motory systém dvoustupňového plnění dvěma turbodmychadly.
Klíčové vlastnosti
- Nový výkon motoru a nižší spotřeba paliva
- Nová nízkootáčková koncepce s dvoustupňovým turbodmychadlem
- Nová převodovka TTV Terramatic s jedinečnými jízdními a tažnými vlastnostmi
- Nový přepravní výkon s rychlostí až 60 km/h při snížených otáčkách motoru
- Nový systém přední nápravy s rámovou konstrukcí a novým řešením odpružení
- Nová kabina MaxiVision – kabina druhé generace nabízející vysokou úroveň pohodlí
- Nová koncepce pneumatik pro nejlepší přenos síly a jízdní komfort
- Nové a inovativní prvky chytrého zemědělství
DEUTZ-FAHR 9 TTV | 9290 TTV | 9293 TTV | 9340 TTV | ||
---|---|---|---|---|---|
Motor | DEUTZ TCD 7.8 L, 6 válec, Bi-turbo | ||||
Max.výkon s navýšením | kW/k | 217/295 | 229/312 | 247/336 | |
Max. výkon | kW/k | 204/277 | 218/296 | 232/316 | |
Převodovka | Plynulá hydromechanická TTV (ZF Terramatic) | ||||
Hmotnost | kg | 10.000 |
Nejlepší z nejlepších strojů DEUTZ-FAHR se vyznačují svou neuvěřitelnou výkonností a bezkonkurenční efektivitou. Umožňují profesionálním zemědělcům dosahovat maximálně ekonomického provozu – vyšší výkony při současně nižší spotřebě paliva, času a dalších nákladů. Řada 9 TTV umožňuje toto vše dosáhnout pomocí různých výbavových prvků, které zahrnují například naváděcí satelitní systém AGROSKY, sekční ovládání strojů pomocí rozhraní ISOBUS, ovládací systém VT4 nebo výkonnostní a dokumentační systém. Výjimečný ovládací koncept všech traktorů TTV podtrhuje promyšlenost a vyzrálost filozofie ovládání DEUTZ-FAHR.
Modely a verze
Řadu 9 TTV lze díky jejich unikátním vlastnostem a široké škále specifikací přizpůsobit jakémukoliv využití. Přednosti silného standardního traktoru s výbavou a komfortem vysokovýkonnostních traktorů dělají z nových modelů řady 9 TTV jedinečné stroje ve svém oboru.
Uvedené možnosti dovybavení umožňují jejich přizpůsobení na míru zákazníkovi při současném splnění všech provozních požadavků – od polních prací přes přepravu, údržbu travních porostů až po těžké práce na poli nebo v průmyslu.
Styl a design
Hladké plynoucí linie použité na nový kompaktní rám vytvářejí dynamický design, který stojí za dokonalou rovnováhou mezi rozměry a funkčností. Modely nové řady 9 TTV reprezentují nový přístup k designu traktorů kombinující elegantní, moderní linie s komfortem nejvyšší úrovně. Tento poutavý styl byl vytvořen ve spolupráci s italským designovým studiem Giugiaro Design, které spolupracuje se společností DEUTZ-FAHR na vývoji produktů již řadu let. Úžasné provedení interiéru zajišťuje kabinám nebývalou úroveň pohodlí vytvářející ideální pracovní prostředí pro dlouhé hodiny za volantem.
Nové blatníky s integrovanými LED světly poskytují nezvyklý nádech noblesy potvrzující, že traktory řady 9 TTV byly vyvinuty jako traktory budoucnosti. Navíc v soutěži „Tractor of the Year 2015 – Golden Tractor for the Design” (Traktor roku 2015 za design) zvítězil model 9340 TTV nad svými konkurenty. Propracovaný vzhled, snadná obsluha, nejlepší ergonomický koncept a inovace z něj dělají naprosto unikátní traktor ve své třídě.
Jedna z nejvýznamnějších proměn se odehrála v kabině ve snaze vytvořit stylové, funkční a pohodlné prostředí. Kabina MaxiVision druhé generace představuje nový standard v ergonomii a jízdním komfortu. Nové čelní sklo MaxiView a velká postranní a zadní okna poskytují řidiči maximální výhled kolem celého traktoru.
Díky inovovanému vzhledu kapoty s plně integrovanými LED světly je dobře vidět jak před traktor, tak na přední tříbodový závěs. V kabině je použita nejnovější generace kompozitních plastů, kombinujících vysokou pevnost se snadným čištěním, a dále řada dotykových prvků.
Motor
Nová řada 9 TTV je vybavena motorem Deutz TTCD 7,8 l splňujícím normu Tier 4 Final. Představuje velký krok vpřed z hlediska výkonu motoru a spotřeby paliva. Nyní s novým technologickým konceptem je motor Deutz TTCD 7,8 l s dvoustupňovým turbodmychadlem daleko před konkurencí. Systém SCR jako jedna část představuje nejúčinnější technologii potřebnou ke splnění požadavků normy na výfukové plyny Ti4 Final.
Tato technologie umožňuje dosažení maximálního výkonu motoru a optimalizace jeho průběhu a průběhu točivého momentu. Díky tomu, že SCR je skutečně systém „následného zpracování“, nevede jeho použití k žádným dalším omezením vztahujícím se k fungování motoru tak, aby splňoval zákonné požadavky. I když se přidá pasivní DPF, DEUTZ-FAHR si klade za cíl snížit celkovou spotřebu všech kapalin na ještě nižší úroveň, než kterých dosahuje konkurence.
Nové a účinnější chlazení těchto motorů snižuje odpor proudění vzduchu, čímž zajišťuje vyšší chladicí výkon. Došlo k použití zcela nových komponent systému a elektronicky řízený viskostatický ventilátor byl přepracován tak, aby vzduch přes motor spíše vytahoval, než tlačil.
Klíčové vlastnosti motoru
- Vodou chlazený 6válcový řadový motor s plněním pomocí dvojitého turbodmychadla a s mezichladičem stlačeného vzduchu
- Vysoký tlak vstřikování až 2 000 barů pro zajištění nejlepší spotřeby
- Výkonný systém vysokotlakého vstřikování DEUTZ Common Rail (DCR) se třemi čerpadly a inteligentní management motoru zajišťující optimální výkon motoru při zachování nízké spotřeby paliva
- Velmi kompaktní a úzká stavba zabezpečující dobrý výhled a vynikající obratnost stroje
- Dvoustupňové přeplňování zpřístupňující 90 % točivého momentu již od 1 000 ot/min až do 1 800 ot/min
- Spolehlivá technologie DVERT pro redukci emisí výfukových plynů
- Klasický jednostupňový systém chlazení s chladiči řazenými za sebou a možností rozevření umožňující snadné a rychlé čištění
- E-Visco ventilátor druhé generace se zcela nezávislým ovládáním
- Téměř nulové zanášení nasávacích mřížek díky velkému nasávacímu prostoru před chladiči
- Vynikající přístup k motorovému prostoru díky jednodílné kapotě s elektrickým výsuvem až do výšky 2,1 metru
Převodovka
Řada 9 TTV je určena pro všechny, kteří vyžadují to nejlepší a chtějí pracovat vždy při ideálních rychlostech a otáčkách. Proto DEUTZ-FAHR používá u těchto traktorů plynulou převodovku Terramatic z dílen věhlasného německého výrobce ZF. Jak motor, tak převodovka jsou plně elektronicky řízené. Oba celky se podařilo zkombinovat tak, aby poskytovaly maximální produktivitu a pohodlí. Technologická synergie, ve které je efektivita zabudovaná do každé součástky hnacího ústrojí, optimalizuje všestrannou výkonnost stroje a vytváří tak další přidanou hodnotu pro uživatele.
Převodovka TTV použitá v řadě 9 TTV spojuje výkonnost a účinnost mechanických součástí s pohodlím a plynulostí hydrostatického systému. Tento velmi rychle reagující a spolehlivý systém dokáže dosáhnout jakékoliv rychlosti od 0 až do maximální rychlosti 60 km/h (při snížených otáčkách) a nabízí např. při práci na poli při rychlostech mezi 7 až 15 km/h, tedy v hlavním pracovním rozsahu, 80% mechanickou účinnost. V dopravě tato účinnost stoupá v průměru až na 90 % mechanické účinnosti.
Tento způsob práce umožňuje převodovce TTV rychle reagovat na požadavky řidiče změnit rychlosti, což zajišťuje hladké a snadné řízení za všech podmínek s důležitými výhodami v oblasti komfortu, efektivity a bezpečnosti provozu.
DEUTZ-FAHR 9 TTV | 92 TTV | 9310 TTV | 9340 TTV | ||
---|---|---|---|---|---|
Rychlost | km/h | 40 | 50 | 60 | |
Otáčky motoru | 1.300 | 1.480 | 1.780 |
Poslední stupeň vývoje hydraulických komponent
Použití nejnovějších hydrostatických komponent umožnilo zvýšení celkové účinnosti celého převodového soustrojí o plných 5 % na téměř 90 %! Tahové vlastnosti všech modelů řady 9 TTV jsou i díky dlouhému rozvoru a téměř perfektnímu rozložení váhy opravdu excelentní. Mezi traktory s plynulými převodovkami patří řada 9 TTV v oblasti účinnosti převodovky a přenosu síly na podložku mezi absolutní špičku a praktické testy prokázaly, že se její tahové schopnosti téměř rovnají traktorům s mechanickými převodovými ústrojími.
PowerZero
Všestrannost a pohodlnost traktorů dále zajišťuje funkce „Power Zeroˮ, která umožňuje přechodně zastavit traktor pouhým uvolněním pedálu plynu bez použití brzdy, páky reverzace nebo spojky (rovněž při zastavení ve svahu s těžkým přívěsem).
Hydraulická reverzace Powershuttle s nastavitelnou agresivitou
Všechny modely a všechny verze jsou standardně vybaveny hydraulickou reverzací Powershuttle s regulací agresivity. Prostřednictvím této funkce může obsluha traktoru nastavit 5 různých stupňů reakce reverzačních spojek Sense Clutch (2 tvrdé – 1 střední – 2 měkké) pouhým otočením ovládacího kolečka. Tato důležitá vlastnost umožňuje přizpůsobení času reakce reverzace různým pracovním činnostem a situacím (např. při použití předního nakladače) nebo práci ve svahu. Navíc dovoluje tento systém změnu směru jízdy až do pojezdové rychlosti 12 km/h.
Podvozek a brzdy
Přední náprava
Došlo ke kompletnímu přepracování konceptu přední nápravy. Vedle nového systému odpružení byl celý komplex s nápravou vyvinutou ve spolupráci se společností Dana umístěn v novém rámu. Pevná, centrálně uchycená náprava se může volně pohybovat a kopírovat terén. Celé uchycení je konstruované jak pro práce vyžadující tlačení břemen před traktorem, tak i pro těžké tažné práce. Jeho provedení dovoluje maximální teoretický úhel natočení kola až 50 °. Veškeré hydraulické ovládání, elektronické a tlumicí komponenty se nacházejí uvnitř tohoto rámu.
Obrovskou výhodou systému odpružení DEUTZ-FAHR je možnost jeho kompletní deaktivace bez závislosti na pojezdové rychlosti – absolutní nutnost při těžkých tažných pracích, kde není žádoucí, aby se měnila podélná osa traktoru. Odpružení nápravy výrazně zvyšuje jízdní komfort traktoru a jeho bezpečnost a to jak při práci na poli, tak při jízdě po silnici.
Maximální povolené zatížení nápravy za všech podmínek je 7 500 kg.
Zadní náprava
K vývoji systému zadní nápravy došlo ve spolupráci s renomovaným německým výrobcem ZF. U řady 9 TTV se podařilo spojit požadavky na dobrou tažnou sílu na jedné straně a na vysokou přepravní rychlost na straně druhé. Za účelem překonání této výzvy byla vytvořena zcela nová koncepce převodovky v kombinaci s novou zadní nápravou. Došlo k záměrnému snížení technické složitosti na minimum a k využití možnosti inteligentního elektronického řízení na maximum. Konstrukce má především za cíl umožnit ovládání rovněž s velkým zatížením na zadním tříbodovém závěsu, takže osy zadních ramen se nacházejí v širší pozici, než je tomu např. u řady 7 TTV. Závěs je přizpůsoben pro použití zařízení s úchyty kategorie 3 a 4. Mimoto bylo uchycení stabilizátorů nově vyvinuto tak, aby šlo využít i hydraulicky ovládané stabilizátory.
Brzdový systém
Všechny modely řady 9 TTV jsou standardně vybaveny posilovačem brzd (Power Brake), který garantuje vždy vysokou brzdnou sílu bez nutnosti vyvinout velký tlak na brzdný pedál – toto řešení výrazně zvyšuje nejenom bezpečnost, ale také pohodlnost užívání především v dopravě. Rovněž v případě selhání stroje poskytují akumulátory dostatek tlaku až pro 10 nouzových zabrzdění.
Volitelně si lze stroj vybavit suchými kotoučovými brzdami na přední nápravě, které výrazně zvyšují účinnost celého systému především při vysokých rychlostech. Jejich použití je povinné u strojů s max. rychlostí 50 nebo 60 km/h. Hodí se pro práce, u kterých je důležitý vysoký brzdný výkon a u kterých traktor pracuje skutečně s hmotností maximálně přípustných 18 tun.
Stejně jako u auta je 50 % brzdné síly posláno na přední nápravu a k tomu se navíc připíná pohon všech kol. Vedle vyššího pohodlí pro řidiče přispívá tento systém velkou měrou k bezpečnosti za všech podmínek, především při práci s velkými zátěžemi. Přitom opotřebení a servisní náročnost jsou minimální.
Elektronická parkovací brzda EPB použitá u MaxiVision kabin nabízí špičkový komfort dosud dostupný pouze u luxusních automobilů. EPB se automaticky deaktivuje ve chvíli, kdy řidič zvolí směr jízdy a sama se opět aktivuje krátce poté, co řidič opustí traktor. Stroj je tak vždy bezpečně zajištěn proti nechtěnému popojetí. Pro zajištění dlouhodobé funkčnosti a zamezení vnikání nečistot do mechanických komponent se systém aktivuje dvojitými táhly a zůstává zakrytý.
Vývodová hřídel
Traktory řady 9 TTV disponují 3rychlostní zadní vývodovou hřídelí – 540ECO, 1000, 1000ECO. Ta zajištuje vždy optimální pracovní podmínky a přispívá k dosažení nejlepší efektivity motoru v závislosti na aplikaci. Vzhledem k tomu, že charakteristika motoru byla posunuta směrem k nižším otáčkám, umožňují vysoké hodnoty krouticího momentu výrazně širší využití ekonomických otáček PTO a díky tomu další snížení spotřeby paliva. Spojka PTO je nezávislá mokrá vícelamelová jednotka spouštěná elektrohydraulicky tlačítkem z kabiny. Volba rychlostí se provádí elektronicky pomocí přepínače v kabině. Ovládací tlačítka PTO jsou u modelů 9 TTV plně integrována v nové loketní opěrce.
Aktivaci a deaktivaci PTO lze provádět externě na zadních blatnících jak vlevo, tak vpravo. Pro aktivaci této možnosti stačí přidržet jedno z tlačítek po dobu 3 sekund. Pokud se PTO ovládá externími tlačítky, automaticky se vrátí do AUTO režimu, pokud byl aktivován. Přední vývodová hřídel se dodává na přání a je přímo napojena na motor. Dle použití si zákazník může vybrat ze dvou provedení – s normovanou rychlostí 1000 nebo 1000E. Také spuštění přední vývodové hřídele je modulované a její ovládání se nachází přímo na loketní opěrce.
Hydraulický systém
Použité řešení hydraulického systému traktorů 9 TTV odpovídá nejen dnešním, ale i budoucím nárokům na hydraulické systémy špičkových vysokovýkonnostních traktorů. Nabízí spoustu užitečných a inovativních funkcí, které předčí současné standardy. Abychom byli schopni garantovat co největší univerzálnost, jsou traktory řady 9 TTV dostupné v různých konfiguracích a schopné plnit velmi rozmanité požadavky zákazníků.
Navíc nabízejí jedinečnou funkci, kterou nikdo jiný v nabídce nemá – všechny okruhy se ovládají proporcionálně. Ovládání 8. okruhu se nachází na malém joysticku a může být využito v kombinaci s křížově ovládanými okruhy na tomto ovladači.
Hydraulický generátor (axiální pístový s regulací Load Sensing) tak poskytuje max. výkon 210 l/min a množství odebíratelného oleje z oddělené nádrže přesahuje 80 litrů. Tento generátor je zapojen pouze do systému pracovní hydrauliky traktoru. Systém řízení pohání vlastní čerpadlo s max. průtokem až 80 l/min.Traktory mohou být vybaveny až 8 přídavnými hydraulickými okruhy – 6 vzadu a 2 vpředu s tím, že přední tříbodový závěs disponuje vlastním rozváděčem. Sekce 1 – 4 přitom poskytují opravdu ojedinělé hodnoty průtoku až 140 l/min. Max. průtok rozváděčů sekcí 5 – 8 činí stále nadprůměrných 100 l/min.
Všechny sekce jsou vybaveny plovoucí polohou a plnohodnotnou regulací času i průtoku, a to pro plusovou i mínusovou větev odděleně. Díky propracovanému ovládání si lze zvolit, kterému ovladači budou přiřazeny jednotlivé sekce.
Součástí standardní výbavy traktorů je vývod PowerBeyond poskytující přímé napojení na čerpadlo. Tento se neobejde bez vývodu ovládací větve Load Sensing a velké a malé volné vratné větve.
Hydraulické okruhy v zadní části jsou velmi snadno dostupné, jejich zřetelné označení pomocí barev a čísel poskytuje obsluze jasný přehled o tom, který okruh je který. Nízké umístění rychlospojek zajišťuje snadné a pohodlné připojení hydraulických zařízení.
Zadní tříbodový závěs
S maximální kapacitou zdvihu 12 000 kg a průběžnou kapacitou 600 mm od bodu připojení minimálně 9 500 kg mohou stroje řady 9 TTV nést i to nejtěžší nářadí.
Ovládání předního a zadního tříbodového závěsu se nachází přímo na multifunkční páce.
Konfiguraci zadního tříbodového závěsu lze upravit dle požadavků zákazníka:
- Manuální nebo hydraulické stabilizátory spodních ramen
- Regulace prokluzu kol pomocí radaru
- Hydraulický třetí bod Walterscheid
- Vynikající výhled na ramena a závěsy
- Velmi dobrá boční viditelnost díky skloněným blatníkům a vysoké pozici řidiče
- Externí ovládání zadního TBZ, PTO a elektrických okruhů na obou blatnících
Přední ramena a přední vývodová hřídel
Vyšší nosnost, více funkcí a nová konstrukce patří mezi hlavní argumenty pro nový přední tříbodový závěs a PTO. Maximální kapacita zdvihu je až 5 000 kg, externí tlačítka po obou stranách usnadňují připojení zařízení a to jak pro ovládání závěsu, tak elektrických okruhů. Dostupné jsou až dva hydraulické okruhy s vlastními rozváděči, elektrická zásuvka, ISOBUS zásuvka a zásuvka pro připojení kamery na zařízení připojené vpředu. Všechna připojení jsou dobře rozmístěná na přední desce. Oproti konkurenci zaujme kompaktní integrovaný rozměr a krátká vzdálenost mezi háky a nápravou. Ta dále zvyšuje obratnost a viditelnost z kabiny a přispívá k dobrému rozložení váhy. Z toho vyplývá další přednost – není potřebné tak velké dotížení stroje vzadu.
Hlavní vlastnosti předního tříbodového závěsu
- Jeden z prvních předních tříbodových závěsů s regulací polohy
- Tři pozice ramen – sklopená a v pevné nebo v plovoucí pracovní poloze
- Dvojčinné písty standard
- Krátká vzdálenost mezi body úchytu a přední nápravou – snazší vedení čelně uchyceného nářadí
- Externí ovládání předního tříbodového závěsu a dvojčinné písty
- Volná vratka
- 25 A elektrická zásuvka
- Dobré rozmístění a barevné rozlišení všech prvků
- Čelní zásuvka ISOBUS a zásuvka pro připojení kamery
Kabina a ovládání
MaxiVision kabina druhé generace
Další vývoj kabiny MaxiVision dále pokračuje, a to úspěšným konceptem ergonomického a pohodlného ovládání. Nové kabiny nabízejí funkční a pohodlné prostředí, které nese rukopis spolupráce se společností Giugiaro Design. Kabina MaxiVision druhé generace vyniká velmi vysokou úrovní komfortu a technologické výbavy. Počítačová analýza proudění vzduchu, použití vysoce kvalitních materiálů, prostornost kabiny – to vše přispívá k excelentnímu pracovnímu prostředí, které přímo vyzývá ke vstupu. Ergonomické uspořádání ovládacích prvků, logické rozmístění a jasné označení dále usnadňují používání i takto technologicky pokročilého stroje.
Nové MaxiView průběžné čelní sklo a celkově velká postranní a zadní okna zajišťují řidiči vždy špičkový přehled o dění kolem traktoru. Nový design kapoty skýtá dobrý výhled rovněž na prostor před traktorem. Stejně tak úchyty předních ramen jsou velmi dobře viditelné. Obrovskou změnu představuje kompletní oddělení kapoty od kabiny. Přenos tepla, vibrací a hluku byl zredukován na minimum a komfort se opravdu posunul na absolutní špičku současné traktorové produkce. Maximální hladina hluku je pouhých 69 dB.
Již na první pohled lze rozpoznat důkladnou péči o každý detail a každou komponentu
Nové materiály, nové praktičtější barevné provedení interiéru a vynikající výhled i na zadní závěsy a hydraulické rychlospojky spolu s dobře umístěným ovládáním dělají z této kabiny skutečně to nejlepší na současném trhu.
Barevné rozdělení ovládacích prvků
Snadnost používání umocňuje barevné rozčlenění ovládacích prvků, které jsou sjednocené podle jejich funkce. To přináší nejen snadnější orientaci, ale díky jednotnému systému také velmi dobrou orientaci v ovládání všech traktorů DEUTZ-FAHR.
Díky široké nabídce volitelné výbavy si může zákazník zařídit kabinu přesně podle svých specifických potřeb. I přesto je již standardní výbava velmi bohatá a obsahuje pohodlné polstrované sedadlo spolujezdce, skleněné střešní okno, barevný displej na A sloupku, souvraťový management, klimatizaci s možností volby automatické verze a plné osvětlení traktoru, které lze dodat také v LED provedení. Novinkou je možnost integrace systému TIM umožňujícího připojenému zařízení ovládat traktor.
Nový přístrojový panel
S ohledem na stoupající nároky na elektroniku a zpracování informací dostala řada 9 TTV nový přístrojový panel. Vedle modifikovaných standardních ukazatelů byl do panelu integrován barevný displej, který se dá libovolně konfigurovat. Doplňuje tak pracovní displej na A sloupku a řidič si může sám vybrat, jaké informace o stroji a zařízení chce zobrazit na jednotlivých displejích.
Loketní opěrka MaxCom2
Nová loketní opěrka MaxCom2 poskytuje řidiči plnou kontrolu nad strojem. Sdružuje všechny důležité ovladače a představuje v současnosti nejlepší systém ovládání na trhu.
Na multifunkční opěrce MaxCom2 se pak nacházejí mimo jiné tyto funkce:
- Ovládání hydraulických okruhů 3-8
- Ovládání přední a zadní PTO
- Paměti otáček motoru a elektronický ruční plyn
- Nastavení předního i zadního tříbodového závěsu
- Nastavení převodovky
- Ovládání nového digitálního přístrojového panelu
- Spouštění systému Agrosky
- Ovládání elektronické parkovací brzdy
Přímo na multifunkční páce najdete následující ovladače:
- Přední a zadní TBZ
- Hydraulické okruhy 1 a 2
- Souvraťový management
- Tempomaty 1 a 2
- Reverzace pojezdu
iMonitor 2.0
Systém iMonitor 2.0 umožňuje bezproblémovou komunikaci se strojem, řízení a kontrolu všech funkcí traktoru pomocí dotykového rozhraní displeje nebo ovládacích tlačítek na pravém panelu. Displej o velikosti 12″ je integrovaný do multifunkční loketní opěrky. Díky této ideální pozici má řidič vždy perfektní přehled o všem, co se děje, aniž by se musel kamkoliv otáčet.
Komfort a technologie se zde vzájemně doplňují a vytvářejí harmonickou synergii. Pro dosažení ještě vyšší produktivity je možné systém iMonitoru 2.0 doplnit satelitním navigačním systémem AGROSKY. Tento inovativní a plně integrovaný GPS navigační systém nabízí v nejnovější verzi automatické řízení, které dosahuje díky použití elektrohydraulických ventilů přesnosti řízení až ± 2 cm.
Nesporná výhoda systému AGROSKY spočívá v možnosti využití všech komerčních satelitních systémů. Téměř 50 satelitů systému GPS, GLONASS a GALILEO garantuje, že AGROSKY nikdy neztratí signál.
Systém iMonitor 2.0 zahrnuje následující funkce:
- „Hlavní menu“ umožňuje kontrolu všech funkcí traktoru (motor, převodovka, zadní tříbodový závěs, vývodové hřídele, hydraulický systém ASM, odpružení kabiny).
- „Výkonnostní monitor“ zaznamenává následující údaje: různé hodnoty spotřeby, měření produktivity, plochy a další praktické údaje.
- „Comfortip“ automatický souvraťový management (paměť pro 32 funkcí, ovládání funkcí podle ujeté vzdálenosti nebo času, ovládání všech funkcí traktoru včetně neutrálu a pojezdu vpřed a vzad, uložení funkcí do paměti traktoru).
- Ovládání zařízení připojených přes ISOBUS pomocí dotykového rozhraní iMonitoru 2.0
- MP3 přehrávač a Handsfree pro spojení s telefonem
Komfort
Odpružení kabiny
Odpružení kabiny navazuje ve vývoji na stávající dobře známý systém. Pneumatické odpružení sestává ze dvou silentbloků, na kterých je uchycena přední část kabiny, a ze vzduchových měchů v zadní části kabiny. V porovnání s předchozí verzí se měchy nacházejí až za kabinou, díky čemuž je reakce rychlejší a fungování odpružení více dynamické. Panardova tyč dodává stabilitu při bočním náklonu, který z velké části vyrovnává.
Mezi velké novinky celého systému odpružení patří možnost odklopení kabiny na levou nebo na pravou stranu až do 25 °, což poskytuje nebývalý servisní přístup. Pro naklopení přitom potřebuje obsluha pouze několik málo kroků.
Nové odpružení přední nápravy
Všechny modely disponují odpružením přední nápravy. Obrovskou výhodou systému odpružení DEUTZ-FAHR je možnost jeho kompletní deaktivace bez závislosti na pojezdové rychlosti – absolutní nutnost při těžkých tažných pracích, kde není žádoucí, aby se měnila podélná osa traktoru. Odpružení nápravy výrazně zvyšuje jízdní komfort traktoru a jeho bezpečnost, a to jak při práci na poli, tak při jízdě po silnici. Nový systém odpružení umožňuje pružení v rozsahu ± 45 mm a nabízí výrazně vyšší účinnost, než konkurenční systémy. Navíc dále zvyšuje stabilitu při vysokých zátěžích a při dopravě díky systému Dynamic Stability Control, který zamezuje naklápění stroje v zatáčkách. Boční úhel náklonu nápravy je omezen písty odpružení na ± 8 °.
Technické údaje
TECHNICKÉ ÚDAJE | 9290 TTV | 9310 TTV | 9340 TTV | |
---|---|---|---|---|
MOTOR | ||||
Výrobce | Deutz | Deutz | Deutz | |
Model | TTCD 7.8 L06 | TTCD 7.8 L06 | TTCD 7.8 L06 | |
Emisní norma | Tier 4 Final | Tier 4 Final | Tier 4 Final | |
Počet válců/ objem | počet | 6/7.775 | 6/7.775 | 6/7.775 |
Dvojité turbodmychadlo | x | x | x | |
Elektronická viskospojka ventilátoru | x | x | x | |
Deutz Common Ral (DCR) | bar | 2 000 | 2 000 | 2 000 |
Max. výkon ( ECE R120) | kW/k | 217/295 | 229/312 | 247/336 |
Otáčky při max. výkonu | ot/min | 1900 | 1900 | 1900 |
Max. otáčky motoru (jmenovitě) | ot/min | 2 100 | 2 100 | 2 100 |
Max. točivý moment | Nm | 1 205 | 1 290 | 1 372 |
Otáčky při max. točivém momentu | ot/min | 1 500 | 1 500 | 1 500 |
Objem palivové nádrže | litry | 600 | 600 | 600 |
Objem nádrže na AdBlue® | litry | 55 | 55 | 55 |
PŘEVODOVKA | ||||
Typ převodovky | ZFTerramatic TMT 32 | ZFTerramatic TMT 32 | ZFTerramatic TMT 32 | |
Max. rychlost | km/h | 40/50/60 | 40/50/60 | 40/50/60 |
Otáčky (50 km/h Eco) | x (1 780 ot/min) | x (1 780 ot/min) | x (1 780 ot/min) | |
Otáčky (40 km/h SuperEco) | x (1 480 ot/min) | x (1 480 ot/min) | x (1 480 ot/min) | |
Tempomaty | počet | 2+2 | 2+2 | 2+2 |
Jízdní strategie (Auto/ manual/ PTO) | x | x | x | |
Hydraulická reverzace (5 stupňů agresivity) | x | x | x | |
SenseClutch | x | x | x | |
PTO | ||||
Zadní PTO S40E/1000/1000E | x | x | x | |
Přední PTO 1000 nebo 1000E | o | o | o | |
NÁPRAVA A BRZDY | ||||
Odpružená přední náprava | x | x | x | |
Elektrohydraulické spínání pohonu všech kol | x | x | x | |
Elektrohydraulické uzávěrky diferenciálu | x | x | x | |
ASM systém | x | x | x | |
Zadní brzdy s přepínáním předních kol pomocí pohonu všech kol | x | x | x | |
Kotoučové brzdy na předních kolech | o | o | o | |
Posilovač brzd | x | x | x | |
Automatická elektronická parkovací brzda (EPB) | x | x | x | |
HYDRAULICKÝ SYSTÉM A TŘÍBODOVÉ ZÁVĚSY | ||||
Výkon čerpadla (std.) | l/min | 210 | 210 | 210 |
Max.odebíratelné množství oleje | litry | 80 | 80 | 80 |
Oddělená nádrž na hydraulický olej | x | x | x | |
Přídavné hydraulické okruhy | počet | 4 – 8 | 4 – 8 | 4 – 8 |
Elektronické ovládání zadního tříbodového závěsu | x | x | x | |
Kapacita zdvihu zadního tříbodového závěsu (std.) | kg | 12 000 | 12 000 | 12 000 |
Přední tříbodový závěs (s regulací polohy) | x | x | x | |
Kapacita předního tříbodového závěsu | kg | 5 000 | 5 000 | 5 000 |
ELEKTRICKÝ SYSTÉM | ||||
Napětí | V | 12 | 12 | 12 |
Standardní baterie | V/Ah/A | 12/180/700 | 12/180/700 | 12/180/700 |
KABINA | ||||
MaxiVision kabina druhé generace | x | x | x | |
Pneumatické odpružení | x | x | x | |
Nastavitelná zpětná zrcátka | x | x | x | |
Elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka | x | x | x | |
Klimatizace | x | x | x | |
Automatická klimatizace | o | o | o | |
Velké střešní okno | x | x | x | |
MaxiCom multifunkční loketní opěrka | x | x | x | |
Multifunkční joystick | x | x | x | |
Barevný pracovní displey na A-sloupku | x | x | x | |
Sdružený ovládací panel na světla | x | x | x | |
Monitor 2.0 | x | x | x | |
Systém Agrosky Ready | o | o | o | |
ISOBUS kompatibilní | x | x | x | |
Comfortip Professional – souvraťový management | x | x | x | |
Sedadlo Max Comfort Dynamic XXL ++ (dynamické nízkofrekvenční odpružení včetně horizontálního odpružení) |
x | x | x | |
Sedadlo Max Comfort Dynamic EVO Active+ (dynamické nízkofrekvenční odpružení včetně horizontálního odpružení, kožené čalounění) |
o | o | o | |
Sedadlo spolujezdce | x | x | x | |
Příprava na rádio | x | x | x | |
Halogenová pracovní světla | x | o | o | |
Full-LED pracovní světla | o | x | x | |
Xenonová pracovní světla | o | o | o | |
ROZMĚRY A HMOTNOSTI | ||||
Přední kola std. | 650/60 R34 | 650/60 R34 | 650/60 R34 | |
Zadní kola std. | 710/70 R42 | 710/70 R42 | 710/70 R42 | |
Přední kola vol. | 520/70 R34 | 520/70 R34 | 520/70 R34 | |
Zadní kola vol. | 620/70 R46 | 620/70 R46 | 620/70 R46 | |
Rozvor | mm | 3 135 | 3 135 | 3 135 |
Délka | mm | 5 268 | 5 268 | 5 268 |
Výška | mm | 3 500 | 3 500 | 3 500 |
Šířka | mm | 2 550 – 2 750 | 2 550 – 2 750 | 2 550 – 2 750 |
Pohotovostní hmotnost přední nápravy | kg | 4 000 – 4 850 | 4 000 – 4 850 | 4 000 – 4 850 |
Pohotovostní hmotnost zadní nápravy | kg | 6 000 – 7 150 | 6 000 – 7 150 | 6 000 – 7 150 |
Celková pohotovostní hmotnost | kg | 10 000 – 12 000 | 10 000 – 12 000 | 10 000 – 12 000 |
Max. přípustná hmotnost – předek | kg | 7 500 | 7 500 | 7 500 |
Max. přípustná hmotnost – zadek | kg | 12 000 | 12 000 | 12 000 |
Max. přípustná hmotnost – celková | kg | 18 000 | 18 000 | 18 000 |
Standard = std./x, volitelné = vol./o